Dilarang memberi makanan kepada haiwan di sini...


Saturday, February 14, 2009

Resipi burger Gembala terbongkar!

Oleh Gembala

Resipi burger Gembala terbongkar? Mana ada. Saja Pakcik bongkarkan, supaya orang nampak kehebatan dan kekreatifan Pakcik ni, hehehe. Bukan apa daripada kita makan di restoran makanan segera macam McD ke, KFC ke, BURGER KING atau seangkatan dengannya, baik kita masak sendiri. Murah pun ye jugak, tak sampai 3 ringgit, tak percaya kira sendiri. Pakcik kira burger 'McGemblabing ayam' ni lebih kurang RM1.90, sebab Pakcik pakai sos yang mahal macam sos tartar, yellow mustard....kalau tak murah lagi ni. Lagi satu, Pakcik rasa bersalah pula kepada saudara kita di Palestin. Ingat, duit yang kita bayar untuk makan di restoran-restoran segera di atas yang kebanyakannya dilesenkan di Amerika mungkin disumbang kepada Israel untuk membunuh ramai lagi anak-anak kecil di Palestin.

Membazir masa nak masak? Hmm, memang korang ni dasar tak pernah ke dapur , tahu makan je. Pakcik yang dah tua ni boleh masak dalam masa kurang dari 10 minit sambil tengok anime One Piece. Letak semua atas kuali yang dah panas. Terbalikkan sikit. Sambil tu potong timun. Angkat. Letak sos atau mayonis. Susun roti dan burger, cincai je, tak payah cantik-cantik pun. Baca bismillah, makan. Senangkan? Cepat dan mudah. Selamat mencuba ya, terutama kat orang-orang bujang ni, makan yang berkhasiat la sikit brader.

Hmm, lagi satu, perempuan sekarang ni bukan pandai masak tau (bukan semua perempuan pun, jangan marah), baik korang belajar masak...kalau tak, dah kahwin pun asyik makan kat luar je. alamatnya bankrap la.

2 comments:

Salsabila said...

pakcik, buat delivery x??? :p

umar_skyscooter said...

hai2..nice blog erk,erm nak jmput tuan rumah ke blog sye ni di http://chipmunk18.blogspot.com ,ok thanks n bye

Soccernet's Top Story